یخ زدگی و ترکیدگی مدار بسته پکیج

  1. خانه
  2. »
  3. یخ زدگی و ترکیدگی مدار بسته پکیج

پکیج های خانگی در فصل زمستان نقش پر رنگ تری را عهده دار می شوند. درست است که پکیج ها در تمام سال کار می کنند و آب گرم مصرفی را برای ما تأمین می نمایند، امّا زمستان که از راه می رسد، وظیفه گرم کردن فضای خانه را هم به عهده می گیرند. همه می دانیم که مدار گرمایشی، تشکیل شده است از تعدادی رادیاتور که توسط لوله ها به پکیج متصل شده اند. پمپ پکیج، آب گرم را در این لوله ها و رادیاتورها به گردش درمی آورد، آبی که قبلاً توسط مبدل داخل پکیج و شعله های آتش تا دمای تنظیم شده گرم شده است. در برخی از انواع مدارها، به جای رادیاتور، از گرمایش کف استفاده شده است. به این صورت که لوله ها به صورت مارپیچ در کف اتاق ها قرار داده شده اند تا آب گرم بتواند با گردش در آن لوله های مارپیچ، حرارت خود را به کف اتاق و نهایتاً فضای داخل اتاق انتقال دهد.
تا اینجای کار همه چیز مرتب به نظرمی رسد و ظاهراً مشکلی وجود ندارد. امّا تصورکنید در حالی که هوای بیرون خانه به شدت سرد است، ناگهان پمپ پکیج ازکار بیفتد یا به علّت قطع برق پکیج خاموش شود. آب داخل مدار بلافاصله راکد می شود و کم کم گرمای خود را از دست می دهد. شاید فکر کنید تنها مشکلی که پیش می آید، سرد شدن تدریجی خانه است، امّا داستان پیچیده تر از اینهاست!
آب داخل مدار که الان راکد شده است، سرد می شود و سرانجام یخ می زند. آب که داخل لوله ها یخ بزند، لوله ها می ترکد! می توانید تصور کنید که ترکیدگی لوله های گرمایش کف، چه بر سر سرامیک های کف اتاق می آورد! شاید بگویید به محض قطع برق یا از کار افتادگی پمپ پکیج، مکافات و سختی را به جان می خریم و پیش از یخ زدن آب، مدار را تخلیه می کنیم.
امّا اگر خانه نباشیم چه؟! قبل از خروج از خانه، هر بار می خواهیم آب مدار را تخلیه کنیم؟!
مشکل با ماده پروتکتور پلاس به راحتی قابل حل است. کافیست این ماده را به آب داخل مدار اضافه کنید تا هم از یخ زدگی جلوگیری کند و هم از ایجاد خوردگی و رسوب در داخل لوله ها و رادیاتورها پیشگیری نماید. با استفاده از پروتکتور پلاس، آب مدار گرمایشی ویلا را هیچ وقت تخلیه نمی کنید و هرگز نگران یخ زدگی لوله ها و رادیاتورها نخواهید بود. با پروتکتور پلاس، مدار گرمایشی همواره بهترین راندمان خود را حفظ می کند و فضای خانه را به خوبی و در کوتاه ترین زمان گرم می نماید. پروتکتور پلاس، از ایجاد هوا در داخل مدار، مخصوصاً رادیاتورهای آلومینیومی، جلوگیری می کند. با استفاده از ماده پروتکتور پلاس، آب داخل مدار گرمایشی سیاه و بد بو نمی شود و سلامت مدار و دستگاه پکیج برای مدت زمان بیشتری حفظ می گردد.